1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Dlaczego warto zainwestować w neuromarketing?

Dlaczego warto zainwestować w neuromarketing?

Stworzenie nowego logo, reklamy czy zmiana opakowania produktu to prawdziwe wyzwanie. Mimo że nim ujrzą światło dzienne oglądają je dziesiątki osób, to zdobyty od nich feedback nie zawsze wystarcza, aby wprowadzić potrzebne zmiany. Ludzie mijają się z prawdą, odpowiadają nieprecyzyjnie, nie potrafią podać odpowiedzi na pytania dotyczące podejmowanych instynktownie decyzji, często sami nie w pełni je rozumieją.

Powyższe problemy są typowe dla każdego badania opinii konsumentów. Choć wiele z ich odpowiedzi będzie użytecznych i pozwoli na wprowadzenie niezbędnych zmian, to ta metoda jest bardzo daleka od doskonałości. Z pomocą przychodzi neuromarketing, który bada reakcję mózgu na różne bodźce, odczuwane emocje, mimikę twarzy i ruch gałek ocznych, dając precyzyjne, niezafałszowane wyniki. Pozwala to na dogłębną analizę reakcji i preferencji konsumenta, co jest bezcenną wiedzą, pozwalająca na zaprojektowanie nowego opakowania, logo czy całej kampanii reklamowej w sposób, który zostanie najlepiej odebrany przez grupę docelową.

Neuromarketing wykorzystuje rezonans magnetyczny, tomograf komputerowy, elektroencefalograf, eye tracking i elektromiografię. Dzięki różnym zastosowanym metodom naukowcy oceniają różne parametry związane z reakcją na bodźce. Koszty przeprowadzenia takich badań na grupie przynajmniej kilkudziesięciu osób są bardzo duże, jednak równie duża jest ilość informacji zbieranych przez producenta, które są dla niego nieocenioną pomocą w tworzeniu reklam i kampanii, które będą jak najlepiej oddziaływać na konsumentów.

badanie reakcji mózgu badanie reakcji mózgu

Close Menu