1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Jakie znaczenie ma podejście do klienta i sposób myślenia o nim?

Jakie znaczenie ma podejście do klienta i sposób myślenia o nim?

Każdy chce czuć się kimś wyjątkowym – to prawda stara jak świat. Rozsądni przedsiębiorcy i sprzedawcy potrafią we właściwy sposób podejść do klientów, aby zdobyć ich sympatię i sprawić, że poczują się oni ważni i docenieni. Chętniej wchodzi się do sklepu, w którym wita uśmiechnięta i pomocna ekspedientka niż takiego, gdzie sprzedawca jednym spojrzeniem ocenia, czy potencjalny klient jest wart jego uwagi, czy też należy chodzić za nim krok w krok, traktując jak potencjalnego złodzieja.

To samo dotyczy wszelkich form kontaktów z klientami, szczególnie, jeśli wysyłane są im pliki, dokumenty etc. po wielokrotnych poprawkach. Błędy, literówki czy „robocze” tytuły – takie jak „poprawka10dlanamolnegox” – skutecznie zniechęcą do kontaktów z firmą, nawet jeśli sama poprawka zawiera dokładnie to, czego klient potrzebował i we właściwej formie.

Klient musi poczuć się doceniony. Szanowany. Musi stanąć w centrum zainteresowania. Dlatego karta stałego klienta może nazywać się kartą VIP, dlatego warto poświęcić czas na wysłanie kartki ze świątecznymi życzeniami, dlatego sprzedawca powinien być uśmiechnięty, osoba odpisująca na firmową korespondencję powinna pilnować jakości tego, co pisze, a pracownik tworzący projekty i nanoszący poprawki nawet w plikach roboczych nie może pozwolić sobie na nieuprzejme czy dosadne określenia, jakie krążą mu po głowie, gdy po raz piąty przestawia tę samą ściankę działową lub minimalnie zmienia odcień i kąt nachylenia czcionki na tworzonym od tygodnia plakacie. Starą jak świat sztuczką w kontaktach osobistych jest, poza zasadami savoir vivre, nienachalne odnoszenie do tego, co dla klienta ma znaczenie – choćby spytanie o to, jak poszedł mu ostatni połów, jeśli jest zapalonym wędkarzem. Historycy twierdzą, że Juliusz Cezar, Aleksander Macedoński i Napoleon Bonaparte znali imiona prawie wszystkich swoich żołnierzy – czyli po około 30 000. Z pewnością więc zapamiętanie kilkudziesięciu drobnych informacji nie przekroczy możliwości przeciętnej osoby, a klienci będą wracać, nawet jeśli ceny u konkurencji będą korzystniejsze.

VIPspotkanie

Close Menu