1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Na co w reklamie zwracają uwagę dzieci, a na co dorośli?

Na co w reklamie zwracają uwagę dzieci, a na co dorośli?

Reklamy przemawiają do dorosłych i do dzieci w odmienny sposób. Dzieci zwracają uwagę na inne aspekty niż ich rodzice, kierują się innymi kryteriami. Jest to zupełnie zrozumiałe, ponieważ nie mają one dużego doświadczenia z reklamami i dopiero zaczynają się uczyć, czemu one służą.

  1. Dystrybucja. Dla dzieci nie ma znaczenie, jak bardzo rozpowszechniona jest reklama, bo w niektórych mediach jej nie napotkają, nie ma też znaczenia, czy produkt zajmuje w sklepie kawałek dolnej półki czy dwie na wysokości wzroku.
  2. Częstotliwość. Dzieci dobrze pamiętają reklamę kiedy ona trwa i łatwo zapamiętują szczegóły, ale kiedy reklama zniknie z anteny, znika również z ich pamięci. Dorośli potrafią zapamiętać je na znacznie dłużej, dlatego reklamy skierowane do nich wystarczy przypominać co jakiś czas, natomiast te dla maluchów muszą pojawiać się bez przerwy.
  3. Rozrywka. Dzieci bardziej interesuje rozrywka i wciągająca historia niż to, jakiej marki dotyczą. Jeśli maluchy nie powiążą reklamy z marką, nie będzie ona miała żadnego wpływu na jego zakupy ani namawianie rodziców na kupno konkretnych produktów.
  4. Łatwość zrozumienia. Dla dorosłych reklamy są prostsze w odbiorze. Dzieci wymagają prostszych historii, czytelnego przekazu, a także łatwej do zapamiętania nazwy produktu. Pomogą mu także charakterystyczne logo i opakowanie, dzięki którym skojarzy je w sklepie – dobrym przykładem na charakterystyczne opakowania są fioletowe opakowania Milki.
  5. Emocje. Dorośli potrzebują więcej logiki, a dzieci emocji. Informacja z reklamy nie ma znaczenia, jeśli sama historia jest emocjonalnie angażująca.
  6. Bohaterowie. Dla dorosłych raczej nie są istotni jako postacie warte zapamiętania na dłużej, ale dla dzieci są ważni, szczególnie jeśli pojawiają się w reklamach danej marki, w których z kolei przewijają się podobne elementy i motywy. Ciągłość i powtarzalność sprawiają, że reklama w oczach dzieci staje się ważna i będzie lepiej zapamiętana, a powtarzalni bohaterowie są punktem odniesienia dla całej reklamy.
  7. Adekwatność. Dzieci zapamiętają te reklamy, które są interesujące dla nich, które potrafią odnieść do siebie i swojego najbliższego otoczenia. Maluch nie zwróci uwagi na reklamę lodówki, ale widok dziecka z batonikiem będzie znacznie bardziej warty jego czasu. Jeśli reklama odpowiada jego wiekowi, płci, zainteresowaniom i innym elementom, zostanie lepiej zapamiętana.

dziewczynka

Close Menu