1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Udany związek konsumpcjonizmu i reklamy

Udany związek konsumpcjonizmu i reklamy

Reklama, chociaż regularnie krytykowana, skutecznie napędza gospodarkę i konsumpcjonizm w społeczeństwie. Co ciekawe, największymi wielbicielami zakupów stają się ci, którzy deklarują krytyczne podejście do reklam, uważanych za krzykliwe i rozrywkowe, a nie rzeczowe i informacyjne: młodzi ludzie, którzy stanowią coraz liczniejszą grupę klientów w różnych sklepach.

Reklama, nawet nielubiana, nie pozostaje bez wpływu na odbiorcę. Znakomita większość konsumentów deklaruje niepewność, gdy spotykają się z zupełnie nieznaną sobie marką i nie posiadają żadnej wiedzy o produkcie, nawet tej pochodzącej z reklam. Mimo wszystko istnieje w nas przekonanie, że coś nieznanego niekoniecznie okaże się dobre, a produkty „no name” traktowane są z pewną dozą podejrzliwości i często uchodzą za ryzykowne inwestycje.

Choć wiele osób twierdzi, że nie lubi reklam, to równocześnie spora grupa przyznaje, że podobają się jej reklamy do niej skierowanej. Świadczy to o tym, że mimo posiadania teoretycznej świadomości jaki jest sposób działania reklamy, i tak dajemy się złapać na jej lep i obietnice – bo mając wybór między produktem reklamowanym a nieznanym, częściej wybierzemy ten pierwszy.

Zakupowy szał napędzany reklamami staje się coraz powszechniejszy i staje się wyznacznikiem tego, kim się jest, co zgrabnie podsumowuje cytat z filmu Podziemny krąg: „Rzeczy, które posiadasz, w końcu zaczynają posiadać ciebie”. Jednak życie bez reklam byłoby zupełnie inne, nie pozwoliłoby na poznanie i spróbowanie wielu rzeczy, które obecnie zaliczamy do grona swoich ulubionych, dlatego nie da się całkowicie demonizować reklamy i jej wpływu na ludzi.

Reklamy na Times Square

Close Menu