1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Wybór agencji PR – jak się do tego zabrać?

Wybór agencji PR – jak się do tego zabrać?

Każdą większą zmianę należy zacząć od siebie. W przypadku wyboru agencji public relations najpierw należy odpowiedzieć sobie na pytania o cel takiej współpracy, oczekiwania, własne możliwości i doświadczenie w tej dziedzinie, a także zastanowić się nad długofalowymi planami dotyczącymi nie tylko wizerunku firmy, ale także grup docelowych i strategii rozwoju. Czy wymagamy pomocy od czasu do czasu, czy stałej? Właściciel firmy musi najpierw potrafić szczegółowo odpowiedzieć na powyższe pytania, a także te dotyczące jakości kontaktów z partnerami biznesowymi i klientami oraz struktury organizacyjnej firmy. To podstawowe informacje dla agencji, które będą jej niezbędne do podjęcia jakichkolwiek działań.

Kolejnym etapem jest stworzenie listy agencji, z którymi można podjąć współpracę. Do każdej, poza zapytaniem o możliwość współpracy, należy wysłać brief podający możliwie precyzyjnie informacje o firmie, dotychczasowe działania pijarowe i marketingowe, pozycję na rynku, plany, oczekiwania etc. Istotne jest także zdobycie wiedzy o samej agencji – ilości pracowników, możliwościach, doświadczeniu, zarówno o ogólnym, jak i w tej konkretnej branży, którą zajmuje się nasza firm, rekomendacjach i zadowolonych klientach.

Konsultanci z agencji powinni przygotować prezentację dotyczącą strategii PR, stworzoną na podstawie przesłanego wcześniej briefu. Jeśli zupełnie ci ona nie odpowiada lub stoi w sprzeczności z informacjami z briefu, nie podejmuj takiej współpracy. Praca z agencja PR wymaga komunikatywności i dobrej współpracy, która nie może zgrzytać już na samym początku. Jeśli jednak jesteś zadowolony, ustal szczegółowo wszystkie warunki współpracy. Dowiedz się o doświadczenie konsultantów, ile obecnie mają pracy, dopytaj o budżet. Jeśli cena jak na standardy rynku będzie podejrzanie niska, może okazać się, że pracą zajmą się stażyści, a doświadczeni pracownicy mają dość zajęć i nie będą mogli poświęcać czasu kolejnej.

spotkanie biznesowe

Close Menu