1-555-645-324 Monday - Sunday 10:00 - 22:00
Zgoda na reklamę – permission marketing

Zgoda na reklamę – permission marketing

Permission marketing, czyli marketing za przyzwoleniem, to stosunkowo nowy termin, ukuty i propagowany przez guru marketingu z USA, Setha Godina. Według Godina, firmy powinny zmienić swoje podejście do reklam i marketingu, ponieważ dotychczasowe metody są coraz mniej skuteczne. Wynika to z faktu, że konsumenci są przeładowani informacjami, reklamy ich irytują, a także nauczyli się je ignorować.

„Po co oferować pewne usługi ludziom, którzy wcale ich nie chcą? Nie jest to ani logiczne, ani przyjemne, ani skuteczne. Zamiast irytować potencjalnych klientów, marketing za przyzwoleniem oferuje zachęty, które skłaniają konsumentów do dobrowolnego zaakceptowania Twojej propozycji” – tak wygląda podejście Goodina. Permission marketing oznacza, że klient otrzymuje materiały reklamowe tylko jeśli jest nimi zainteresowany. W Internecie oznacza to, że klient, aby otrzymywać informacje poprzez e-mail i newslettery musi skorzystać z linku informacyjnego, dzięki czemu firma ma pewność, że posiada jego zgodę na otrzymywanie materiałów reklamowych, a także że trafiają one do osoby, która naprawdę jest nimi zainteresowana. Jest to także sposób na oszczędność (mniej rozesłanych e-maili to niższy koszt tego rodzaju reklamy), a także sprzyja budowaniu trwalszych i lepszych więzi z klientem.

zgoda

Close Menu